Mūsdienās mēs dzīvojam ļoti modernā un steidzīgā pasaulē, ka gadās piemirst par savu senču piekoptajām tradīcijām. Japāna ir zināma kā valsts, kas ļoti stingri pievērš uzmanību savas valsts tradīciju autentiskumam. Šis raksts ir veltīts, lai iepazītu vienu no publikai mazāk zināmām Japānas maskošanās tradīcijām – Namahage.

Namahage tradīcija tiek piekopta tikai un vienīgi Ogas pussalā, kas atrodas Tohoku reģiona Akitas prefektūrā, Japānā.
Visticamāk, ka rodas jautājums, kas ir Namahage? Namahage atveido dēmonisku dievības figūru svētkos, kurus Japānā dēvē par Oga no Namahage. Tajos tic, ka Namahage regulāri ierodas pie cilvēkiem Vecgada vakarā sev līdzi nesot svētību, labu ražu un brīdinot par slinkumu
Oga no Namahage svētkos vīrieši ietērpjas no rīsa stublāja darinātā kostīmā, uzvelk baisas, apkrāsotas koka maskas, kurās tiek izcelti dēmona vaigu kauli un zobi. Šiem kostīmiem ir arī īpaši atribūti – koka nazis, koka ķipis un zizlis.


Namahage ciemā dodas no mājas uz māju, pieprasot atļauju ieiet mājā. Ienākot namā, viņi rēc un dzenā bērnus brīdinot, lai tie Jaunajā gadā klausot vecākus un neslinkojot. Pēc tam nama tēvs sniedzot mielastu Namahage briesmoņiem, tos nomierina, sakot, ka viņa bērni nākamajā gadā būs paklausīgi. Kad Namahage ir paviesojušies pie ģimenes, tie novēl ģimenei laimīgu Jauno gadu un dodas pie nākamās ģimenes.



Namahage tēlu plaši izmanto Ogas pussalas komercijā un reģiona ceļotāju uzmanības piesaistīšanai. Pussalā ir atrodamas gandrīz jebkas ar Namahage tēlu, piemēram, Namahage figūras, plakāti un izkārtnes, sadzīves priekšmeti ar Namahage attēliem. Viens no iespaidīgākajiem apskates objektiem ir 15m lielās Namahage statujas.
Tradīcijas saglabāšanai uzdevums ir arī piešķirts Ogas pilsētas Namahage muzejam. Muzejs kalpo kā lielisks vēsturisks tradīcijas arhīvs, kurā caur dažādiem rakstiem un lietiskām liecībām var apskatīt, cik daudzveidīga patiesībā ir šī tradīcija. Jāpiemin, arī tas, ka muzejs organizē pasākumus un demonstrācijas saistībā ar visu, kas apvij Namahage tēls.
